글 작성자: 디자이너 백

원문 : https://www.nngroup.com/articles/mobile-microsessions/?fbclid=IwAR294IxFe004XTWdULUDBpzcdtFlVR4piQ6JpIGC4M3ycpeI997lIOlFIEg

Summary: Notifications, widgets, quick actions, and Siri shortcuts or Google Assistant routines are all ways to support mobile sessions shorter than 15 seconds, with minimal interaction to complete a user goal.

​노티, 위젯, 퀵액션, 시리단축키 또는 구글 어시스턴트에서 15초 이내로 짧게 모바일 세션을 제공하고 작은 인터렉션을 통해 유저의 목표를 완료합니다.

Have you ever briefly(잠시) turned on your phone, glanced at(힐끗보다) it, found whatever needed to find, and then turned it back off? That’s an example of a microsession — a quick session with minimal interaction that completes a user goal.

​당신의 폰을 잠시 켜고, 훑어본 다음, 필요한 것을 찾은 뒤에, 바로 끄나요? 이것이 바로 마이크로 세션의 예 입니다. - 최소한의 상호작용을 통한 빠른 세션을 통한 사용자의 목표를 달성하는 것

Definition: Mobile microsessions are mobile sessions shorter than 15 seconds.

정의 : 모바일세션은 15초 안으로 짧은 모바일 세션을 의미합니다.

The word “microsession follows the terminology(전문용어) introduced by an article by Ferreira and his colleagues, who coined the term “microusage” to refer to mobile usage(사용량) that is shorter than 15 seconds. They found that a little more than 40% of the mobile usage was microusage.

While the exact(정밀한) time threshold(한계점) may be arguable (and may vary depending on the population — for example, another study, coauthored by researchers from Stanford University and Apple, found that for elderly adults, the microsession threshold moves up to 22 seconds), it does not really matter. What matters is how to design your apps so that you can allow users to complete certain tasks quickly.

"마이크로세션"이라는 건 사설 Ferreria 와 그의 회사에서 전문용어로 소개가 되었습니다. 이것은 "마이크로사용량" 15초 이내 모바일 사용량을 대체하는 단어로 소개됩니다. 그드른 40% 이내의 모바일 사용량을 마이크로 사용량이라고 합니다.

정확한 시간 임계점은 논쟁의 여지가 있지만, 인구에 따라 다를 수 있습니다. 예를 들어 스탠포드 대학교와 애플의 연구원들이 공동으로 저술한 또 다른 연구는 노인의 경우 마이크로세션 임계 값이 22초라고 합니다. 그것은 중요하지 않습니다. 중요한 건 사용자가 특정 작업을 빠르게 완료할 수 있도록 앱을 디자인 하는 방법 입니다

Microsessions are good for the user experience. Generally, time on task is inversely(거꾸로) proportional with usability. Time translates in interaction cost, and low interaction cost leads to good user experience. A microsession means that users were able to reach their goal very quickly — likely, because the mobile design supported them.

​마이크로세션은 사용자 경험에 좋습니다. 일반적으로 작업시간은 사용성에 반비례합니다. 시간은 상호작용 비용으로 변환되며 낮은 상호작용 비용은 사용자 경험을 향상시킵니다. 마이크로세션은 모바일 디자인을 지원하기 때문에 사용자가 목표에 매우 빠르게 도달할 수 있습니다.

Supporting Microsessions Benefits Even Apps with Complex Tasks

There are many mobile tasks that we do every day and that are so simple that they can be easily completed in a few seconds. Setting an alarm, checking whether you have any new emails, looking up the calendar for the day usually involve just a quick glance at one screen and maybe 1–2 button presses. These are most likely to result in microsessions.

However, not all tasks can be completed in 15 seconds, even with the best possible design. Researching and buying an air purifier(공기정화장치), watching a video, reading and following instructions(명령), composing an email to your boss are all fairly(상당히, 꽤) complex activities and most users will take more than 15 seconds to compose them.

But even if your app involves several convoluted steps, reducing the time to complete the task will improve the user experience. A good design will often translate into a reduced interaction cost and thus low task time. Yet, it is not enough. You can do more.

To understand why, let’s think of a user who is trying to check in for a United Airlines flight on the phone. First, the user must find the app on her phone, launch it, wait for the splash screen to load, bypass a login wall or sign in if she does not notice the Continue as guest button, then find the Check in button on the United homepage, tap it, and eventually start the login process. In other words, she has to spend a lot of time to locate an entry point into the task.

Designers can provide users with quick, outside-the-app access to the tasks that they perform the most. Doing so can save users the need to locate the entry point by themselves, and if the task is significant(충분히) enough, can substantially(충분히, 꽤) improve the overall user experience.

복잡한 작업이 있는 앱이라도 마이크로세션 지원 혜택

우리가 매일 수행하는 모바일 작업이 많으며, 매우 간단하여 몇 초만에 쉽게 완료 할 수 있습니다. 알람 설정하고 당신이 새로운 이메일을 확인하고, 하루 일정을 조회할때, 일반적으로 1~ 2 버튼을 누릅니다. 이들은 대부분 마이크로 세션으로 이어질 수 있습니다.

그렇지만 모든 작업들이 최고의 디자인일지라도 15초 이내로 완성되지 않습니다. 공기청정기를 검색하고 구매하고, 비디오를 보고, 명령을 받거나 읽을 때, 상사에게 이메일을 작성할 때, 이 모든 곳에서 꽤 복잡한 활동이며, 대부분의 사용자는 15초보다 더 소요되고 있습니다.

하지만 심지어 당신의 앱은 난해한 절차에 연루되있고, 완벽한 작업을 위한 시간을 줄이기 위해서 사용자 경험의 향상되어야합니다. 좋은 디자인은 인터렉션의 요금과 작업 시간을 줄이는 것에 자주 변화를 줍니다. 모든 것을 당산이 하기에 충분하지 않습니다.

이유를 이해하기 위해, 유나이티드에어라인 항공기 안에서 핸드폰을 체크하려고 하는 사용자를 생각해봅시다. 첫번째, 사용자는 자신의 폰에서 앱을 찾고, 스플레시 스크린이 로드가 될 때까지 기다립니다. 로그인 페이지를 우회하거나 게스트 버튼을 계속 해서 눌러서 로그인한 다음에, 유나이티드 홈페이지에서 체크인을 해야합니다. 탭하고, 로그인 프로세스를 시작합니다. 어떻게 보면 그녀는 작업을 시작하기 위해 많은 시간을 이미 사용하였습니다.

디자이너는 빠르게, 그들의 대부분의 플랫폼에서 앱 밖에서도 접근할 수 있도록 사용자에게 제공해야합니다. 사용자들은 저장 할 수 있는데, 그들이 만나는 접전의 위치가 필요하다. 그리고 만약에 작업이 꽤나 충분하거나, 사용자 경험에 풍부하게 적용이 되어야한다.

Designing for Microsessions

Of course, the first worry that you should have is to design your app so that the entry points to these tasks are easily discoverable within the app and the flows are simple and easy to understand. However, you can go one step further and allow people to start these tasks (and sometimes even complete them) without launching the app. Here are 4 common ways to design for microsessions and thus accommodate external task entry points:

마이크로세션을 위한 디자인

물론 당신이 첫번째로 걱정해야할 것은 당신의 앱 안에서 작업의 진입점이 쉽고, 흐름이 간단하고 이해하기 쉽도록 앱을 디자인하는 것입니다. 하지만, 당신이 한단계를 나아가 사람들이 앱을 시작하지 않고도 이러한 작업을 시작할 수 있어야합니다. (때로는 완료할 수 있어야 합니다) 마이크로세션을 위한 4가지 공통된 디자인은 다음을 따릅니다.